Retour- en Garantiebeleid – CHESTA Webshop
Bij CHESTA hechten we waarde aan kwaliteit, klanttevredenheid en transparantie. Hieronder
vind je ons officiële retour- en garantiebeleid, afgestemd op onze gepersonaliseerde producten.
Retourbeleid
CHESTA verkoopt uitsluitend gepersonaliseerde auto accessoires voorzien van het officiële
CHESTA-logo of branding. Daarom gelden er enkele uitzonderingen op het wettelijk
herroepingsrecht:
Uitsluiting van het herroepingsrecht
Volgens artikel VI.53 van het Wetboek Economisch Recht heeft de consument geen recht op
herroeping bij gepersonaliseerde producten.
Dit betekent:
● Je kan je bestelling niet retourneren of annuleren zodra deze is bevestigd en in
productie is genomen.
● Dit geldt voor alle producten die bedrukt, gegraveerd of geproduceerd zijn met het
CHESTA-logo of unieke branding.
Retour bij fouten of schade
Je hebt wel recht op retour wanneer:
● Het geleverde product foutief is (verkeerde kleur, model, artikel)
● Het product bij levering beschadigd is
● Er een aantoonbaar fabricagefout is
Wat te doen?
● Meld je probleem binnen 7 dagen na ontvangst via support@chesta.be
● Voeg duidelijke foto’s toe van de schade of fout
● Vermeld je bestelnummer en contactgegevens
Na beoordeling ontvang je een label of instructie voor retour.
Garantiebeleid
Op alle CHESTA-producten geldt een wettelijke garantie van 2 jaar op fabricagefouten.
Wat valt onder garantie?
● Breuk of defecten die ontstaan zijn door productiefouten
● Accessoires die niet correct functioneren zoals bedoeld
Wat valt niet onder garantie?
● Slijtage door gebruik (zoals krassen, verkleuring, enz.)
● Schade door foutieve montage of gebruik
● Schade na impact, vallen, of externe factoren
Hoe werkt het?
1. Neem contact op via support@chesta.be met bewijs (foto’s + beschrijving)
2. Wij beoordelen of het om een productiefout gaat
3. Indien goedgekeurd, bieden we een vervanging, herstelling of terugbetaling
Retouradres (na goedkeuring)
Retouren zonder voorafgaande goedkeuring worden niet aanvaard.